Inomhusklättring

Jag och Thereses bror Tobias var på prova-på-klättring under lördagsförmiddagen, precis innan jag skulle ha helgjour. Jag har egentligen en ganska lång historia av klättring och klättrade aktivt i Helsingborg under fem år samt arbetade två somrar som klätterinstruktör på Camp Filborna i Helsingborg. En av anledningarna till att jag gav upp klättringen var pianot, och inte minst min pianolärare som tyckte det lät allt för riskfyllt för fingrarna.


Bild: Översikt över väggarna. Lutningen är stundvis rent för jäklig. Man tror inte det är särskilt jobbigt, men även den minsta lutningen gör allt så mycket svårare.

Det märktes att underarmarna inte är lika vältränade längre. Efter bara någon minuts klättring kändes underarmarna som sten och ömmade som om någon slagit mig med en planka över handlederna. Det var därför rätt lagom med en och en halvtimmes klättring och visst var det kul att återigen få svinga sig runt bland greppen på väggarna och utmana sin egen envishet och seghet i färd mot toppen. Grottan de har som möjliggör takklättring är också hur kul som helst. Hela klättringslokalen på Östra Torn i Lund i sig är väldigt bra och instruktörerna var trevliga och hjälpsamma. Förhoppningsvis blir det kanske lite mer klättring framöver.


Bild: Jag (i mitten) på väg mot toppen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi får åka dit och prova det nån gång när jag är hos er då :D

2009-03-13 @ 23:59:02
Postat av: Patrick Andersson

Absolut!



(Hehe, förstod inte förrän jag såg din kommentar i det andra inlägget att det var du brorsan.)

2009-03-16 @ 17:09:13
URL: http://padachan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0