Att peta varandra i öron, näsa och hals

Denna veckan började det "ökända" öron-näsa-hals-ögon-blocket (ökänd för att jag tror och har hört att det inte blir så roligt). Föreläsningarna är hittills ganska bra men alldeles för faktatunga. Däremot är de praktiska övningarna desto bättre!

Idag har jag spenderat förmiddagen med att köra runt mitt finger i mina klasskompisars munnar. När jag inte gjorde det tittade jag dem upp i näsan, räknade deras tänder, tittade ner i svalget på dem samt inspekterade noga deras örongångar. Självklart fick jag själv också munnen genomrotat av fingrar och metallinstrument uppkörda i näsan. Som bonus fick jag ena örat rensat på öronvax också. Aah, detta prestigefyllda jobb som läkare... ;)

Skämt åsido var det väldigt roligt och lagom praktiskt så man känner att man faktiskt lär sig något man absolut vill och måste kunna. Jobba på en vårdcentral gör man knappast om man inte kan inspektera öron, hals eller näsa då en stor andel av patienter där har problem i just dessa områden. Så jag kommer lägga krut dessa två veckor på att bemästra detta så mycket jag kan. Någon som är sugen på att ställa upp på att få sin mun genomrotad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0