Välkommen åter Playstation 3

De sista dagarna har min Playstation 3 fått sig ett rejält uppsving i tid spenderad med den. En kombination av att skolan tagit för mycket ork och tid samt att den stått inne hos Tessy har gjort att den använts på tok för lite. Men nu väntar en ljus tid för den, med bland annat:

- Grand Theft Auto IV och Assassin's Creed ska äntligen spelas färdigt.


- Jag och Tessy har bara några få banor kvar i Little Big Planet som gäckat oss. Får ta och klara dessa samt testa på några av de över en miljon (om jag hörde rätt) nerladdningsbara banor som finns.


- Det underbara lilla spelet Super Stardust HD köptes i förrgår och har redan gett mig många roliga timmar samt rejält ont i tummen (faktiskt så ont att jag inte "får" spela det idag p.g.a. återhämtning). Spelet köper man på internetbutiken i Playstation 3:an och kostar bara 70:-. För detta får man ett full-HD-spel (1080p) med snabb action, snygg grafik och underbar spelglädje.


- Tessy har upptäckt Civilization Revolution genom att ladda hem och testa demon och är nu stormförtjust i det. Därav ska vi strax iväg och införskaffa fullversionen hos Lunds lokala spelförsäljare. Jag körde själv en runda i demot idag och är grymt imponerad. En klar förbättring över de äldre Civilization-spelen tycker vi båda och mycket mer lättillgängligt och snyggt.


- När Annika var här för några dagar sedan plockade vi fram Guitar Hero World Tour och rockade loss tills vi hade ont i både armar och händer. Detta fick mig att åter bli sugen på att köpa Rock Band 2 som verkar ha bättre funktioner vad det gäller att spela tillsammans som ett band än Guitar Hero-ditton. (Så ont i tumme, hand och arm hittills då alltså...)


- Trophy-systemet  är också en rolig grej. Alla spel till Playstation 3 har visst antal troféer som man vinner genom att utföra olika saker i spelen. Dessa saker behöver inte alltid vara "typiska" mål som att klara banor eller samla ett visst antal poäng utan kan vara knäppa saker som att försöka överleva utan att skjuta under en viss tid, vinna ett visst antal matcher över internet eller samarbeta med okända människor i Little Big Planet. Eller varför inte försöka samla Singstar-troféerna? Lättare sagt än gjort. I vilket fall som så följer man sina framsteg i en snygg meny som visar hur många procent man tagit i varje spel och klarar man alla troféer i ett spel låser man upp en platinum-trofée. Om detta ger något speciellt eller inte har jag ingen aning om - men kul är det i vilket fall som.

Så trots att regnet piskar på mot fönstret finns det alltså massor att göra. Det kommer att bli en bra sommar det här - det känner jag på mig. ;)

Kommentarer
Postat av: Tessy

Haha, klart det blir en bra sommar! Love YOU!

2009-06-10 @ 13:31:10
Postat av: Patrick Andersson

Självklart! :D



Vad tycker du om nya Civilization nu när du spenderat en kväll med det? Puss älskling!

2009-06-11 @ 00:41:02
URL: http://padachan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Superskoj! :) Mycket roligare än pc-spelet faktiskt. Jag till och med vinner på domination, jag som avskyr krig!

2009-06-11 @ 20:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0