OSCE klar!

Precis hemkommen från min praktiska examination (OSCE) och den gick bra! Jag är rätt övertygad att jag klarade den och kan nu pusta ut en hel del.

Inte fullt dock då det är skriftlig examination (MEQ) imorgon. Just nu vet jag inte vad jag ska göra. Ska man panikplugga (vilket sällan ger så mycket), ska man välja det man kan sämst och lägga dagen på den, ska man bara ta det lugnt och försöka slappna av (yeah right...det blir ju lätt) eller ska man försöka läsa lite strategiskt - "det vanliga och det farliga". Jag får se vad det blir men troligtvis de vanligaste grejorna eller det jag kan sämst.

Jag är så sjukt trött på att plugga nu bara. Har varit konstant tentaplugg sedan den 20:e december. Och det är inte över än. Inte förrän den 13:e januari då jag har min sista examination (FAS-tentan). Men det är bara att härda ut. Det kommer kännas så grymt skönt att bli ledig sen en vecka och även när nästa termin börjar (6 dagar efter FAS-tentan...) så brukar det vara rätt lugnt i början. Eller rättare sagt man "tar det" ganska lugnt. Kanske därför det alltid blir så stressigt under tentaplugget? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0