När man trodde att dagen inte kunde bli sämre...

På väg hem från stan idag bestämde sig mitt lås för att flyga in i bakdäcket och bokstavligen talat spränga upp större delen av mina ekrar, reflexer och låset själv. Hjulet blev totalkvaddat och jag fick gå hem med cykeln i minusgrader och blåst. Och nu har jag en cykel med förstört bakdäck, förstört lås och möjligen mer än så som jag måste "gå" iväg med imorgon och försöka få inlämnat på reparation. Stackars Tessy också som fick gå med mig hela vägen hem i kylan. Troligtvis hade jag inte låst upp låset ordentligt så den satt lite löst och nu får jag betala för det med långpromenad i kylan (var ända borta på Nova Lund när det hände) och dyrsam cykelreparation.

Precis vad man behövde efter en misslyckad MEQ-tentamen. Ibland undrar man faktiskt varför man gick upp ur sängen på morgonen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0