Lillebror på besök, brädspel till tusen

Brorsan var på besök i helgen och oftast innebär det mängder av skratt, brädspel, TV-spel och film. Denna gång gjorde inte någon besviken och lördag samt söndag spenderades med att spela det nya Twilight Imperium-brädspelet, Mario Strikers på Nintendo Wii, Guitar Hero samt Sequence-brädspelet. Dessutom såg vi senaste avsnittet av How I met your Mother och lyckades trycka i oss både McDonalds och pizza. Då vi oftast försöker maximera mängden rolig tid blir det inte allt för sällan skräpmat när lillebror är på besök (vi äter faktiskt inte alltid skräpmat mamma!). Nu är både jag och Therese helt slut efter en högintensiv helg och ser inte "jättemycket" fram emot morgondagens 8-17-dag på Neurologi-terminen.


Bild: Therese och Jonathan mitt i en omgång av mäktiga Twilight Imperium - ett spel som inte går av för hackor både vad det gäller djup och strategi samt mängden bordyta som behövs.

Däremot blev badmintonen på lördagen ett fiasko. Tredje gången nu som jag åker hela vägen till Helsingborg för att bara några minuter från badmintonhallen få ett telefonsamtal från kompisarna att det verkar vara tävling där idag och hela hallen är uthyrd. Så då står vi ofta där, allt från sex till tio stycken badmintonsugna pojkar och undrar vad vi ska göra nu. Man kan tycka att någon skulle kunna ta sig de sekunderna det tar att surfa in på hemsidan dagen innan och titta efter om det är någon tävling? Jag skyller så klart på dem som bor där, men jag inser också att det bara är jag som betalar tågbiljett fram och tillbaka så jag får nog börja titta upp det själv.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Rolig helg, tack så mycket :D:D. Giff badminton nästa lördag :P

2009-01-18 @ 21:33:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0