Kaaallt! Sluta snåla med värmen Akelius.

Jag fattar inte vad jag och Therese missade när vi flyttade in hit men lägenheterna har ingen värmeproduktion alls! När vi kommer in i min lägenhet på morgonen (vi sover hos Therese just nu) så är det runt 16-17 grader här. Och då är elementen nästan iskalla.

Hela dagarna som vi tentapluggar nu så har vi värmeljus tända i hela lägenheten och med jämna intervaller även ugnen igång med öppen ugnslucka. Allt för att få upp värmen till skäliga nivåer. Vi går trots detta fortfarande i tofflor, morgonrockar och filtar så det är inte precis som att vi eldar upp det till Sahara-temperaturer.


Bild: Våran egna "öppna spis".

Vad sysslar Akelius med egentligen? Är det som Therese utbrast igår att vi flyttat in i några "energilägenheter" utan att veta om det där man ska spara på energin? Jag är väldigt sugen på att maila Akelius något i still med "Jag förstår inte hur ni tänker med att vi måste ha ugnen igång dygnet runt med öppen lucka bara för att hålla värmen, det måste kosta er en förmögenhet?" så kanske det blir lite fart på snålisarna.

Vi borde åtminstone få avdrag på hyran för alla värmeljus vi eldar upp här varje dag. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0