Vikarierande underläkare i psykiatri!

Jag och Tessy har båda fått anställningen som underläkare i psykiatri i Ängelholm under sommaren! Jippii!

Ganska snart efter vi börjat kursen i psykiatri under terminen blev jag väldigt sugen på att pröva att arbeta inom psykiatrin. På sistone har jag samtidigt velat prova på hur det är att jobba som underläkare både för erfarenheten skulle men även för att det verkar roligt. När vi såg att de sökte underläkare inom psykiatrin i både Helsingborg och Ängelholm skickade vi båda in en ansökan om anställning.Då vi var ganska sent ute jämfört med alla andra som sökt sommarvikariat blev vi minst sagt förvånade när vi blev kallade till intervju. Då de senare ringde och sa att vi fått jobbet båda två blev vi jätteglada!

Så i sommar är det jag och Tessy som springer runt på psykiatri-avdelningen i Ängelholm och pratar med patienter, gör inskrivningar och ordinerar läkemedel. Det ska bli spännande!


Bild: Entrén till Ängelholms sjukhus. Dock kommer vi vara i södra sjukhusområdet en bit söderut (tänka sig).

Kommentarer
Postat av: Richard Petersson

Jag säger bara: stort grattis! :D

2009-04-23 @ 12:30:33
URL: http://verklighetsbilder.blogg.se/
Postat av: Victor

Grattis! :>

2009-04-23 @ 16:56:38
Postat av: Patrick Andersson

Tack så mycket båda två!

2009-04-23 @ 22:46:03
URL: http://padachan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0