Kärlkirurgen i Malmö

Igår och idag har varit de två enda dagarna som jag skulle spendera på kärlkirurgen i Malmö på hela terminen. Det har varit två väldigt trevliga dagar trots extrajobbet att ta sig till Malmö. Läkaren, Bengt Lindberg hette han nog, var en synnerligen trevlig man som ständigt berättade spännande saker och förhörde oss till höger och vänster, fast alltid med glimten i ögat.

För att spamma en massa komplicerade ord så har dagarna på kärlkirurgen bestått av arteriella skador, aterom, abdominella aortaaneurysm, venös insufficiens, claudicatio, carotisstenoser, Takayasus sjukdom, Subclavian steal syndrome, njurartärstenos, akuta tarmischemier och mycket mer. Det mesta har vi helt enkelt bara diskuterat, vissa saker har vi själva fått presentera för varandra som en hemläxa och vi har även fått träffa patienter med vissa av ovanstående sjukdomar.

Dessutom fick jag återigen äta på den fantastiskt goda indiska restaurangen Ganesha. Om ni inte provat det förut så bara gogo! Även om man inte är en sucker för indisk mat så är det grymt gott. En kycklinggryta och en mix av vegetariska grönsaker, ris och tre olika såser samt naanbröd och vatten, allt för 52 kronor. Har redan ätit där ett gäng gånger nu och känner ändå att jag vill äta där varje gång jag är i Malmö. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0