Jag har fått sy!

Jag är riktigt glad att jag bestämde mig för att gå till skolan idag trots att inga av mina klasskompisar skulle gå. Som ensam student tillsammans med AT-läkaren Lukas fick jag assistera på alla operationer. Dessutom fick jag äntligen sy min första patient! Det var intrakutana stygn efter en ljumskbråcksoperation och det gick faktiskt bra. I alla fall för att vara första gången.

Förresten så är AT-läkaren Lukas en väldigt trevlig bekantskap. Helt oväntat kom vi på att vi delade ett brinnande intresse för brädspel och liknande konstigheter. Så nu är brädspelskväll bestämd nästa vecka och förhoppningsvis blir det många fler.

Tog även en bild på hur fin (dum) man ser ut inne på kirurgavdelningarna. Vi är tvungna att konstant bära gröna huvudboningar för att förhindra att hårstrån sprids överallt så det är bara att vänja sig.


Bild: Jag i kirurgutstyrsel med matchande huvudbonad. Snyggt så det bara stänker om det.

Kommentarer
Postat av: ass

hund, det är vad du ser ut som

tog mig ett tag att fundera ut det

2008-09-25 @ 22:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0