Guitar Hero World Tour - Byteshandeln är tillbaka

I dagens kortsamhälle där till och med sedlar och mynt känns lite 90-tal kan man lätt säga att jag blev förvånad över att åter se den gamla byteshandeln. Och detta inom ett så modernt ämne som dator- och TV-spel!

Det är Gamestop, före detta EB Games, som sedan länge handlat mycket med begagnade spel. Som känt så är dator- och TV-spel väldigt dyra. Och det är egentligen ingen nackdel att ha ett begagnat spel så hos Gamestop kan man köpa begagnade spel och själv sälja eller byta in sina egna spel. Det är i och för sig inte detta som nu får mig att plötsligt skriva ett blogginlägg, då detta har funnits ett tag. Utan det är min senaste upptäckt i samband med den kommande releasen av "Guitar Hero: World Tour" där Gamestop har ett förbokningserbjudande.


Bild: Guitar Hero: World Tour med gitarr, trummor, mikrofon och själva spelet.


För er som inte vet vad det är för spel så är det ett rytmspel likt Guitar Hero och Singstar fast med ett helt band där en spelar gitarr, en bas, en trummor och en som sjunger. Med i spelpaketet får man förutom spelet en gitarr, en mikrofon och, bäst av allt, ett rejält trumset. Rätt mycket saker vilket innebär att priset landar på facila 1800:-. Det var då Gamestops specialerbjudande kom. Förhandsboka Guitar Hero: World Tour för 799:- om du samtidigt bytar in 4 stycken Playstation 3- eller Xbox 360-spel. Så jag gick in till spelaffären bredvid och köpte 4 begagnade Xbox 360-spel för totalt 350:-. Det betyder att spelet som egentligen kostar 1800:-, nu kostar 799+350 = 1150:-. Rätt mycket billigare. :)

Det var inte förrän jag kom hem som jag insåg mitt fatala misstag - om man bytar in xbox 360-spel så får man Guitar Hero. World Tour till Xbox 360, inte till Playstation 3 som jag vill ha. Efter att ha deppat ihop ett tag över detta hittade jag dock ytterligare erbjudanden på Gamestop och löste mitt problem mer än väl.

Så nu har jag förbokat "Little Big Planet" som kostar 550:- för 9:- plus två Xbox 360-spel, alltså cirka 200:- samt World of Warcraft Wrath of the Lich King som kostar 400:- för 99:- plus ett xbox 360-spel, alltså cirka 200:-. När jag sedan kom hem beställde jag fyra stycken exemplar av "Beowulf the game" till Playstation 3 för 99:- styck (värdelöst spel troligtvis och därför det enda som kostar enbart 99:-) och kommer alltså använda dessa sedan för att boka Guitar Hero World Tour för 799 + 400 = 1200:-.

 

Puh, det blev många siffror här. Men jag måste säga att jag är imponerad över detta sätt man kan trixa lite med begagnade spel och plötsligt få allt så mycket billigare. Och detta framför allt med Xbox 360-spel utan att jag ens har en Xbox 360. Så nu väntar jag med spänning på mina tre (!) kommande spel.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0