Alla kirurger är inte trevliga

Innan jag påbörjade kirurgterminen hade jag, som många andra, uppfattningen att kirurger är ganska dryga och taskiga. Jag har dock blivit glatt motbevisad av alla trevliga kirurger jag träffat i Landskrona och Lund hittills och därför tyckt att kirurgi är riktigt roligt.

Idag var det dock dags. Jag deltog på en längre operation och ingen av de två opererande kirurgerna var särskilt trevliga alls. De var hårda, nedvärderande, skrattade åt ens frågor och var inte särskilt pratglada. Några få gånger ansträngde de sig och ställde frågor eller lät mig ställa frågor, men största delen av tiden kände man sig inte så välkommen att fråga och kände sig mest i vägen. De pressade en även med svåra frågor och var inte nöjda ens om jag svarade rätt. Tråkigt, och onödigt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0