Grattis till mig!

I tisdags, den 4:e november, uppnådde jag den respektabla åldern på 23 år.

Min flickvän, Therese, hade förberett en fullspäckad dag som startade fantastiskt med frukost på sängen i form av bakelser och kakor med födelsedagsljus. Underbart för en gottegris som mig. Födelsedagsgris och gottegris. Till och med skoldagen blev lyckad och jag cyklade glatt hem efter en heldag på anestesi.


Bild: Mitt födelsedagskort från Therese med dagens schema. Kunde inte blivit bättre!

Strax efter hemkomsten bar det iväg till Viggos hamburgerrestaurang där kompisar väntade för att gripa in i firandet. De hade tillsammans med Therese planerat en överraskning där och tillsammans åtnjöt vi sedan en rejäl hamburgertallrik som bara Viggos kan lyckas med. Hur man seriöst kan göra en hamburgare som man inte får in i munnen för att den är för hög är faktiskt en bedrift.


Bild: Viggosburgarna skojar man inte bort. Och goda är de!

Postprandiellt (efter maten) gick vi alla till bion för att se på den nya Bondfilmen Quantum om Solace. Den enda recensionen jag läst sågade den och klagade på för mycket actionscener. Lyckligtvis var jag riktigt nöjd med filmen och detta verkade även alla kompisar och Therese vara. Recensenten måste varit ding. Nog för att det var mycket action - kanske lite väl mycket den första halvtimmen - men allt var välgjort och jag tycker verkligen det här "realistiska våldet" ger en obehaglig men spännande upplevelse. Dock tycker jag inte längre denna och den förra Bondfilmen känns som "Bond" längre utan påminner mer om Bourne-filmerna med Matt Damon.

Efter filmen vinkade jag och Therese av kompisarna på stationen och väl hemma väntade mig en avslappnande massage av Therese och gissa att man sov som en prins efter det. Tack Therese för en perfekt planerad födelsedag och tack till kompisarna för att ni kom!

Kommentarer
Postat av: Tessy

Vassegod, Vackrast!

2008-11-11 @ 20:04:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0