It's alive! Min blogg om Japanresan, läkarutbildningen och resten av mitt liv.

Äntligen var det dags att ta tag i bloggandet. Jag har länge tänkt starta en bloggsida men det har både varit tunt med tid och det har inte känts som "rätt läge" riktigt. Men nu är den i alla fall uppe so here goes!

Bloggan startas i och med att jag åker till Japan om 2 dagar (tekniskt sett 1 dag men jag brukar räkna tiden innan jag lägger mig som samma dag) på utbytesstudier. Där ska jag praktisera på ett av Tokyos större sjukhus under en månads tid.

Men mer om allt detta snart. Klockan är snart 1 på natten och det finns en hel del kvar att göra innan avresan på fredag. Bland annat ska allt packas som jag ska ha med mig och flygbiljetter och resa till Kastrup ska iordningställas. Dessutom ska lägenheten i samma veva hyras ut och därför först tömmas på personliga ting, hyreskontrakt ska fås påskrivna och lägenheten ska städas.

Det är inte "bara" att jag har en förkärlek till sjuka personer utan praktiken på sjukhuset i Japan är ett resultat av att jag studerar till läkare. Bloggen kommer därför också att handla om detta och troligtvis lär större delen av bloggen att fyllas av händelserna på läkarutbildningen i Lund och livet på sjukhuset när väl terminen dragit igång igen.

Vad jag gör av mina andra intressen och liknande får jag se - men de kommer säkert att skymta förbi här i bloggen också.

Så snart dags att lägga sig alltså - men först en liten match Warcraft 3 och en god bok.

På återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0