Packat och klart!

En hektisk dag är "avklarad". Lägenheten är nystädad, resväskorna är packade, saker är inflyttade till Therese (min flickvän som bor vägg i vägg med mig), andrahandskontrakten är påskrivna och datorn är även den inflyttad och uppkopplad. Cirka 12 timmars intensivt arbete - som nu är klart. *puh*

Akelius som äger min lägenhet är helt galna detta år vad det gäller andrahandsuthyrning. Förra sommaren var det bara att höra av sig dagen innan uthyrningen och säga att man tänker hyra ut så svarade de helt enkelt att det går bra.


Men detta år var de helt vilda vad det gällde byråkrati och krävde att jag hade en "giltig anledning att hyra ut min lägenhet" (vad de nu menar med det - men utlandsresa var visst ok) dessutom var jag tvungen att maila dem en kopia på min flygbiljett, intyg att jag blivit antagen till utbildning i utlandet, personnummer på hyresgästen som ska hyra i andra hand, boendereferenser för honom samt ett personligt brev där jag berättar vad jag ska göra och varför jag ska få hyra ut min lägenhet i andra hand. Ytterligare ett huvudbry under dessa sista dagar innan avresan.


När jag var och fick mina kontrakt påskrivna under dagen kunde jag inte hålla mig för att fråga om vad som hänt om jag inte haft en "giltig anledning" som utlandsstudier utan bara t.ex. ville åka hem till föräldrarna för att slippa betala hyra över sommaren. Svaret de gav var otroligt flummigt men frasen "det måste finnas regler" kom upp i minst tre-fyra olika meningar så uppenbarligen vet de inte ens själva varför de har alla dessa regler...


Min underbara Therese räddade dagen i alla fall när hon dök upp med 2 stora landgångar från ICA Malmborgs och en Cola. Det var milt sagt magiskt gott! Tyvärr var hon tvungen att ta sig hem igen sen för att ta hand om föräldrarnas hund. Men jag träffar henne igen imorrn på lunch i Helsingborg innan jag tar färjan över till Helsingör och vidare till Kastrup. Sen kommer vi inte ses på över en månad igen. :(

Var precis och kollade på andra halvlek av matchen mellan Spanien och Ryssland inne hos Thereses bror (som också bor i samma korridor en fem dörrar från min lägenhet) som lite avkoppling innan sista rycket inför resan. Riktigt snyggt spelat av Spanien - inte minst passningsspelet var grymt. Stackars Ryssland som kom så långt. Men de fick i alla fall Eurovision Song Contest så de får allt vara glada ändå.

Bild: Packningen. Blev ganska exakt 18 kg i stora väskan och 7,9 i handbagaget (man får 8,0). ;)



Nu ska jag göra en sista svepning av min lägenhet och trycka ner de ännu ej nerpackade sakerna i ryggsäcken. Sen ska jag ge mig på ett försök att göra en "internet-incheckning" på SAS. Tobias och hans kompis Max tipsade om fönsterplatsen i emergency-row som har extra benutrymme och det hade juh inte varit fy skam. :D


Imorgon bär det av! Så troligtvis lär nästa blogginlägg komponeras i landet i fjärran öster. Ikimasu yo. ("Jag ger mig av!" eller "Jag går nu!" på japanska.)


Kommentarer
Postat av: ass

gl hf

2008-06-26 @ 23:33:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0