Terrorismen vs Japan

Konstigt nog verkar hela Japan mer eller mindre rädda för terrorism. Jag vet inte om det varit så länge eller om tragedin med mannen som körde rakt in i en folkklunga och sedan gick av och knivhögg en massa personer har skrämt folk.

I vilket fall som så är exemplena otaliga. Vart man än går så möts man av skyltar där det står saker som "stoppa terrorismen" och "rädda oss från terror" samt den spännande skylten i tunnelbanan som säger att man bland annat inte ska lukta på främmande väskor. Tusan, vad ska jag nu göra på mina tunnelbaneresor?


Bild: Lukta inte på främmande väskor!

I tunnelbanan så är även en massa soptunnor igensatta för att folk inte ska kunna lägga bomber i dom. Och skummast av allt är ändå att åtminstone en läskautomat jag sett kommer vara avstängd under tiden som ett viktigt toppmöte hålls i Japan där bland annat George Bush ska närvara. Inte för att jag riktigt ser kopplingen men det finns säkert en smart idé där bakom.

Så ja, är folk verkligen så rädda för terrorismen i Japan? Jag ska fråga mina kompisar här och se vad dom säger så återkommer jag då.


Bild: Bombskyddad soptunna.

Kommentarer
Postat av: Godfather

Hej Långe Man

Har du hört talas om "Sarin", ett inte så gott doftande "nedåttjack" - permanent!

Kan du deras historia?

Ha dé

2008-07-07 @ 19:07:05
Postat av: Pada-chan

Hmm, nej det kände jag inte till. Men läste nyss på om det på Wikipedia. :P Så det användes i Tokyos tunnelbana bland annat alltså? Jo, det kan juh förklara saker. Tack för infon gudfader!

2008-07-08 @ 12:04:27
URL: http://padachan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0