Dag 20 - Ledig dag = Slappedag

Torsdag

Idag är en ganska blogg-händelselös dag så för en gångs skull ska jag hålla mig hyfsat kort.

Slapp deluxe

Som jag sa igår så är det inga operationer idag och därför stannar jag hemma. Har ägnat dagen åt att blogga ifatt (äntligen!!!), plugga japanska, slösurfa, läsa forum om iphonen och ge elorgeln en ärlig chans. Den får inga mer chanser nu dock... Känner mig ännu bättre idag i halsen men näsan har övergått från att rinna till att tillverka snor som är så kletigt att det nog skulle fungera som tapetklister. Skulle dessutom kunna ha en egen butik så mycket som tillverkas.

En nackdel jag hittat med att vara hemma här dock är att jag glömmer att äta lunch. Det har jag alltid gjort på restauranger ända sedan jag kom hit. Så idag blev det några vingummin, en banan och en nektarin när jag tillslut insåg att jag var riktigt hungrig. Men, men, det är juh inte ofta det händer här så jag överlever nog. (Men mamma kommer bli galen när hon läser det.) :P

Date med Johan

Annars kan jag passa på att säga att jag fått kontakt med Johan (känd som Quezacoatl bland vännerna) som just nu är i Japan och reser runt och imorgon kommer till Tokyo. Jag antar att det är Ronny jag har att tacka för medling av kommunikation så jag passar på att tacka, det är verkligen snällt av dig! (Om det nu är Ronnys förtjänst det vill säga.) Jag och Johan har i alla fall bestämt träff imorgon vid 19-tiden och det ska bli spännande och höra vad han hittat på. Egentligen känner vi inte varandra alls nästan. Tror bara vi träffats en gång fysiskt och några få gånger suttit i samma konversationsrum på internet, men det är dags att förbättra detta!

Ramen i Chitose Karasuyama

Seiichiro-san är ute med jobbkompisar idag så jag och Norie-san tar oss in till stan och äter ramen. Helt okej ramen tycker jag, inte den bästa men okej, men Norie-san säger direkt när vi går ut från restaurangen att hon ska ta mig till ett annat ställe nästa gång. Hon tyckte inte det var lika "okej". ^^

Nu ska jag slösurfa lite och leta upp lämpliga japanska-pluggböcker som jag kan tänka mig att köpa. Så det blir lite allvar med språkpluggandet. Sen blir det läggdags för imorgon är det tidigt igen som gäller!

Kommentarer
Postat av: Ronny

Hmm, lage och co. är medskyldiga också :-P



Vet inte var idén kom ifrån från början. But hey, now it's there!

2008-07-18 @ 06:11:29
URL: http://www.nsjl.net/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0