Calling in sick

Vaknade imorse och kände mig om något lite sämre så jag masade mig upp och ringde till Tokyo Medical Univerisitys sjukhus (receptionisten talade riktigt bra engelska!) och bad att få prata med min ansvarige läkare, Honda-sensei. Han var väldigt förstående och sa att jag bör stanna hemma och vila. Dessutom sa han också att det inte är några thorax-operationer imorgon så jag behöver inte komma till sjukhuset då heller!

Så två dagar hemma att vila upp sig på! Yay! Jag sov verkligen inget vidare inatt så efter samtalet fick jag och lade mig igen och sov cirka 4 timmar till. När jag sen vaknade mådde jag faktiskt mycket bättre. Halsen är nästan återställd men näsan vill inte riktigt ge med sig. Men jag kan i alla fall sitta och snora på mitt rum utan att behöva skämmas över det.

Vaknade av samtal från Misato som kom med nästa bokningar angående lördag, söndag, måndag och nästa onsdag. Tur att jag börjat med en liten kalender så jag håller koll på vad som händer, för dubbelbokningar är inte lätt att undvika här precis.

Tyvärr är dock förkylningen lite misstajmad här. Det är nämligen idag som vi har planerat att åka till onsen (varma källor) efter att redan få ha flyttat fram datumet en gång innan. Tror dock jag känner mig tillräckligt bra att åka dit så det blir nog av. Kan juh inte missa ett sånt tillfälle. :D

Ska ta tag i bloggandet nu igen. Så stay tuned for more info!

Kommentarer
Postat av: Godfather

Hej Långe Man

Ledsen o se att du drabbats på din utbytesresa, men varför inte ta fasta på kollegernas råd o testa? Kan kanske oxå bli en upplevelse!

Min övertygelse är att de varma källorna löser alla dina snor-problem, lycka till!

Ha dé

2008-07-16 @ 08:54:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0