Hårda bud från dag ett

Vi fick våra schemata för första skolveckan nyligen och det verkar inte bli en mjukstart precis. 8:30-17:00 som uppvärmning på måndagen och onsdagen går lös helt med 08:00-17:30...i Malmö (!). Kommer inte bli det lättaste efter att ha vänt dygnet lite väl mycket nu under sommaren.

Egentligen är det rätt korkat varför man (jag) stannar uppe till 2-3 på natten och sen går upp vid 10-tiden på morgonen istället för att bara försöka hålla vettiga tider hela sommaren. Det är juh faktiskt väldigt skönt att vara uppe på morgonen och ta en lugn frukost med tidning och allt annat som ger vuxenpoäng. Och så blir det inte en så stor omställning när det väl är dags för skola, jobb och annat igen.

Men problemet är att det är så skönt att vara uppe sent på kvällarna också. :D Det är mysigt när det är helt tomt, tyst och mörkt. Och sen har större delen av min kompisskara traditionen att sitta uppe väldigt sent så vill man spela med dom så får det helt enkelt bli sena nätter framför datorn.

Nu är i alla fall skolan snart igång igen så jag behöver inte "oroa" mig längre. Stanna uppe till 2 är helt enkelt inte ett alternativ längre då. I alla falla inte på vardagarna. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0