Bloggen fortsätter

Tiden har gått snabbt och därför är det nu också väldigt längesen jag sist skrev något här på bloggen. Förhoppningsvis ska det nu bli bättring på detta i och med att skolan snart börjar och rutinerna återigen måste börja rulla.

Tiden sen jag kom hem från Japanresan har jag spenderat med flickvän, familj och kompisar. Inte långt efter min hemkomst kom min bror Jonathan hem från sin USA-resa (ni kan läsa hans blogg på www.jonteusa.blogg.se). Han fyllde 16 år bara tre dagar innan hemkomsten så därför hade vi ordnat med en överraskningsfest när han kom hem. Smått förvånad kliver han ut på altanen till glada toner av "Ja må han leva" där stora delar av släkten gömt sig för att fira honom.

Jag spenderade de kommande dagarna hemma hos föräldrarna innan jag åkte tillbaka till Lund för att invänta Thereses återkomst. Som ni kanske redan läst har hon varit i Norge under cirka fem veckors tid och sommarjobbat som sjuksköterska på ett vårdboende, men är nu på väg hem igen. Vi njuter av några lediga dagar med bio, restaurangbesök (nyrika Tessy bjöd så klart :p), filmkvällar och ren avkoppling innan vi tar oss hem till mina föräldrar för att ge oss ut på ny resa, destination Stockholm, med mina föräldrar och Jonathan.

Själv har jag bara under några enstaka, väldigt korta tillfällen besökt Stockholm och har därför ingen riktig uppfattning om staden (bortsett från de fördomar jag har så klart). Föräldrarna är med i en hus-bytes-sida på internet (tror det hette "Intervac") och har bestämt med ett par i Stockholm att byta deras lägenhet mot deras hus under en veckas tid. De visar sig bo i en fin lägenhet i Vasastan och vi finner oss snabbt till rätta där. Jag är imponerad över hur mycket jag faktiskt tycker om Stockholm. Stadskärnan är livfull, husen är fina och det finns mycket man kan hitta på och se. Och inte minst så huserar juh Gamla stan den roliga Science fiction bokhandeln dit jag och Jonathan springer så ofta vi kan för att vältra oss i anime, manga och brädspel. Jag och Tessy tog också en riktig långpromenad runt "nästan" hela Södermalm-ön med sina fantastiska omgivningar. Där kändes det inte längre som att man var i Stockholm utan mer som i Arild eller liknande sommar-utopier (inte riktigt lika fint som Arild, men nästan).

Sen hemresan från Stockholm har jag, Tessy och Jonathan stannat hos mina föräldrar där vi spelat massor med brädspel, umgåtts och ätit god mat. Senaste veckan har jag varit och spelat badminton två gånger med kompisarna, haft filmkväll och spelat en hel del datorspel med kompisarna över internet.

Min väldigt trevliga hyresgäst som hyrt min lägenhet under sommaren har nu flyttat ut igen och imorgon bär det av för mig mot Lund. Det sammanfaller dock bra med att min pappa ska till Lunds Lasarett så jag åker med honom och mamma ner imorgon på morgonen. Mamma ska hjälpa mig att ställa i ordning allt i lägenheten och efteråt går vi nog och äter något i Lund.

Pappa har även propsat på mig Madame Terror av Jan Guillou att läsa så jag ska ge den en chans nu under dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0